popoln spanec

Spanje – v treh korakih do popolnega spanca

Spanje je proces, ki ga naše telo nujno potrebuje, da se regenerira in obnovi zalogo energije za nov dan. Da bomo v vsak dan stopili čili in polni elana za vse potrebne aktivnosti, se moramo pred tem dobro naspati.

  1. Fizična aktivnost

    Dobro vemo, da po fizični aktivnosti na svežem zraku ‘kar pademo’ v posteljo, kajne? Ko imate čas, pojdite na zrak na sprehod, tecite ali kolesarite, opravite kakšno delo na vrtu. S tem boste preživeli kvaliteten čas na svežem zraku, ki vas bo poživil, zvečer pa dovolj utrudil, da boste v trenutku zaspali.

  2. Glasba in sprostitev

    Pisanje smsov, branje mailov, razmišljanje o težavah jutrišnjega dne … ustavite se. Natočite si vročo vodo v kopalno kad, berite knjigo ali meditirajte. Pri tem si lahko v ozadju zavrtite prijetno glasbo. Če toka svojih misli ne boste morali ustaviti, enostavno vzemite kos papirja in zapišite najpomembnejše točke. In jih zatem tudi odmislite!

  3. Točke spanca

    Naš spanec je razdeljen na cikle, ki trajajo približno uro in pol. V vsakem ciklu dosežemo 3 faze: lahek spanec, globok spanec in REM faza. Skozi prvo fazo gremo le nekajkrat na noč in ko v njo pademo prvič, se naše misli umirijo, mišice pa sprostijo. Upočasni se srčni utrip in zniža se temperatura telesa. V naslednji fazi možganska aktivnost doseže najnižjo točko svojega delovanja in pademo v globok spanec, iz katerega nas je težko zbuditi. Po 30 minutah pademo v REM fazo, ki pomeni ‘rapid-eye-movements’, in je faza, v kateri sanjamo.

Poskrbite, da boste danes dobro spali!